brabantia.ro
icon button

Termeni și Condiții de Utilizare

I. DISPOZIȚII GENERALE

Prezentul document, cuprinzând Termenii și Condițiile Generale, reglementează relațiile dintre „Netek Online” EOOD și persoanele care utilizează site-ul și magazinul online „Brabantia”, disponibil la adresa electronică (internet) www.brabantia.com.ro.

„Netek Online” EOOD, CUI 123670208, cu sediul social și adresa de administrare în orașul Stara Zagora 6000, str. „Vasil Levski” nr. 50, bl. A, et. 1, ap. 1, este o societate comercială – proprietarul magazinului online „Brabantia” – la adresa www.brabantia.com.ro

Definiții

„MAGAZIN ONLINE” –  înseamnă magazinul virtual „Brabantia”, disponibil la adresa www.brabantia.com.ro, care oferă posibilitatea de a achiziționa bunuri prin intermediul internetului;

„SITE” –  înseamnă website-ul de la adresa www.brabantia.com.ro, reprezentând un spațiu distinct în rețeaua globală de internet, accesibil prin adresa sa unificată (URL) conform protocolului HTTP, HTTPS sau altui protocol standardizat și conținând fișiere, programe, text, sunet, imagine sau alte materiale și resurse;

„CONT” – înseamnă abonamentul de utilizator al magazinului online, incluzând un identificator personal, parolă și drepturi de acces la anumite servicii;

„CUMPĂRĂTOR” sau „CLIENT” – înseamnă persoana care efectuează o achiziție de bunuri din magazinul online;

„UTILIZATOR” –  înseamnă persoana care a introdus adresa electronică sau a ajuns la pagina de internet prin redirecționare de pe un alt site de internet, și care utilizează funcționalitățile site-ului;

„CONSUMATOR” – înseamnă un consumator în sensul Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor;

„SERVICIU DE TRIMITERE CONTRA RAMBURS” – înseamnă un serviciu de trimitere contra ramburs în sensul Ordonanței Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poștale;

„DATE CU CARACTER PERSONAL” – înseamnă date personale în sensul Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE și a Legii nr. 190 din 18 iulie 2018: orice informație referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, mentale, economice, culturale sau sociale;

„PERSOANĂ FIZICĂ IDENTIFICABILĂ” – înseamnă o persoană fizică ce poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator online, sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, mentale, economice, culturale sau sociale a respectivei persoane fizice;

„PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL” – înseamnă orice operațiune sau set de operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau orice altă formă de punere la dispoziție, alăturarea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea;

„PERSOANĂ VIZATĂ” – înseamnă orice persoană fizică ale cărei date cu caracter personal sunt prelucrate;

„OPERATOR” – înseamnă societatea „Netek Online” EOOD cu CUI 203745923;

„TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE” – înseamnă prezentele condiții generale de utilizare a site-ului și a magazinului online.

Acronime și Abrevieri

Codul de procedură civilă (CPC);

Noul Cod Civil (NCC);

OG21/1992 – Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor;

OU345/2014 – Ordonanţă de urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii;

OG13/2013 – Ordonanţa Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile poştale;

OUG140/2021 – Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri;

RGPD – Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;

L190/2018 – Legea nr. 190/2018 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor;

ANSPD – Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;

ANPC – Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

IMPORTANT: Site-ul poate fi vizualizat fără înregistrare. Înregistrarea este necesară doar pentru utilizarea anumitor funcționalități ale site-ului și este absolut voluntară și gratuită. Pentru a vă înregistra, este necesar să aveți împlinită vârsta de 18 ani și să completați un formular de înregistrare.

Prin crearea unui cont, declarați că aveți vârsta de 18 ani împliniți.

În cazul în care nu doriți să înregistrați un cont, aveți dreptul și posibilitatea de a achiziționa produse în calitate de oaspete (guest). În acest caz, datele furnizate vor fi prelucrate doar în scopul îndeplinirii comenzii specifice.

Achiziționarea Bunurilor și Furnizarea Serviciilor

Art. 1. Societatea oferă Clientului posibilitatea de a achiziționa bunurile oferite în magazinul online după înregistrare, prin plasarea unei comenzi și plata prețului de vânzare pentru bunul respectiv, cu respectarea de către Client a prezentelor Termeni și Condiții Generale.

Art. 2. (1). Pentru a obține dreptul de a efectua comenzi valide pentru achiziționarea bunurilor oferite în magazinul online, Clientul trebuie:

Art. 2. (3). După exprimarea acordului cu prezentele Termeni și Condiții Generale, Clientul poate efectua comenzi valide pentru achiziționarea bunurilor oferite prin magazinul online, fiind considerat obligat de clauzele Termenilor și Condițiilor Generale și angajându-se să le respecte.

Art. 2. (4). Dacă se constată că un Client a furnizat date neadevărate sau nu a reflectat modificările survenite în aceste date în termenul prevăzut la alin. (1), pct. 2.2 din prezentul articol, Societatea are dreptul să suspende imediat și fără preaviz menținerea înregistrării Clientului și accesul la profilul său de client.

Art. 2. (5). Înainte de a efectua declarația în sensul alin. (1), pct. 2.3 din prezentul articol, Clientul poate corecta liber informațiile introduse de acesta în formularul de înregistrare de la alin. (1), pct. 2.2 din prezentul articol.

Art. 2. (6). Societatea confirmă că comanda plasată de Client a fost primită și este în curs de procesare, prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail a Clientului. Acest mesaj va conține adresa de e-mail a Societății, comanda plasată de Client, prețul de vânzare al bunului cu toate taxele incluse (sau prețul total de vânzare, dacă sunt mai multe bunuri), costul livrării (dacă există), suma totală a comenzii, incluzând prețul de vânzare și costul livrării (dacă există), adresa de livrare specificată de client și metoda de plată.

Art. 2. (7). Fiecare comandă de achiziție între Client și Societate, bazată pe prezentele Termeni și Condiții Generale, este plasată și executată în îndeplinirea contractului de vânzare-cumpărare dintre părți.

Art. 3. (1). Societatea publică pe adresa www.brabantia.com.ro o descriere a caracteristicilor esențiale și imaginea/imaginile fiecărui bun, prețul de vânzare, cu TVA inclus, precum și costul serviciului de curierat, neincluse în prețul bunurilor, aferente livrării acestora. De asemenea, sunt publicate informații privind modalitățile de plată, livrare și executare a contractului, drepturile Clientului în calitate de consumator în sensul Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor și al Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și condițiile și modul de exercitare a acestora.

Notă: La plata prin transfer bancar/card bancar, este posibil să vi se perceapă comisioane/taxe bancare, stabilite unilateral de banca/instituția financiară respectivă. Mai multe detalii despre metodele de plată și condițiile aferente acestora puteți vedea aici.

Art. 3. (2). Societatea nu este responsabilă pentru inexactitatea informațiilor privind caracteristicile bunului, indicate de producător/importator, cu excepția cazului în care Societatea însăși este producătorul/importatorul.

Art. 4. (1). Publicarea caracteristicilor esențiale și a prețului unui bun în magazinul online reprezintă o ofertă publică în sensul Art. 1182 și următoarele din Noul Cod Civil, în vederea plasării unei comenzi de achiziție în conformitate cu acestea, conform modalității descrise la Art. 5 de mai jos.

Art. 4. (2). Dacă Societatea nu dispune de bunul solicitat pentru achiziție, aceasta, în termen de o zi lucrătoare de la primirea comenzii de achiziție conform Art. 5, va notifica Clientul cu privire la epuizarea stocului, printr-un apel telefonic la numărul de telefon indicat la înregistrare sau prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail de corespondență specificată de Client în profilul său de client.

Notă: Contractul la distanță dintre Societate și Cumpărător se consideră încheiat după confirmarea comenzii de către Societate. În cazul în care este necesară o aprobare suplimentară din partea noastră, aceasta trebuie să fie acordată; în caz contrar, indiferent de confirmarea inițială a comenzii, aceasta va fi considerată invalidă. Confirmarea se realizează la adresa de e-mail furnizată de cumpărător.

Art. 5. (1). Plasarea unei comenzi de achiziție de către Client se realizează prin efectuarea consecutivă a următoarelor acțiuni:

5.1. Determinarea tipului și cantității de bunuri pe care doriți să le achiziționați, prin apăsarea butonului virtual „Adaugă în coș”, situat lângă fiecare bun expus în Magazin. Astfel, trimiteți bunul respectiv doar în „Coșul” dumneavoastră de cumpărături;

5.2. Accesând butonul virtual (pictograma) „Coș”, situat în partea dreaptă sus a fiecărei pagini a Magazinului, aveți posibilitatea de a revizui datele esențiale ale bunurilor comandate – tip, cantitate, preț, sumă totală, reduceri – precum și de a elimina parțial sau integral produsele selectate din „Coșul” dumneavoastră. Eventualele corecții ar putea duce la o recalculare a reducerilor și, implicit, a sumei totale a comenzii. Pe acest ecran, este posibil să nu vedeți anumite reduceri și taxe potențiale care depind de detaliile comenzii dumneavoastră, pe care urmează să le specificați, de exemplu, dacă livrarea se va face la adresă sau la un sediu al firmei de curierat și dacă plata se va efectua cu card bancar la finalizarea comenzii sau cu ramburs la livrare. Dacă, pe același ecran, apăsați butonul „CONTINUA”, vi se va cere să alegeți dacă doriți să finalizați comanda în calitate de oaspete al magazinului sau dacă vă veți autentifica în contul dumneavoastră. În ambele cazuri, veți fi apoi direcționat către ultima pagină a Coșului, unde nu mai puteți elimina produse sau ajusta cantități. Pe această pagină va trebui să specificați metoda de livrare și, implicit, adresa de livrare, metoda de plată, dacă destinatarul sunteți dumneavoastră sau o altă persoană, dacă doriți să primiți o factură pe firmă și, în caz afirmativ, dacă firma este înregistrată în scopuri de TVA. Majoritatea acestor date vor fi reținute pentru utilizatorii înregistrați și, în cazul în care comanda nu este plasată în calitate de oaspete al magazinului, vor fi precompletate. Cei care comandă ca oaspeți ai magazinului vor trebui să le completeze la fiecare comandă, cu excepția cazului în care browserul lor de internet le-a salvat. Reducerile și taxele care depind de metoda de livrare și de metoda de plată vor fi calculate și afișate pe această pagină după ce ați selectat metoda de livrare și metoda de plată pentru comanda dumneavoastră.

După completarea tuturor câmpurilor marcate ca obligatorii pe pagină, puteți finaliza procesul de plasare a comenzii de achiziție a bunurilor din magazinul online, apăsând butonul „Finalizează comanda”.

Magazinul online vă permite să comandați – indiferent dacă sunteți un utilizator înregistrat, autentificat în contul dumneavoastră sau cumpărați ca oaspete – în numele dumneavoastră, dar să indicați un destinatar diferit: de exemplu, dacă faceți un cadou. În acest scop, în coșul de cumpărături – înainte de a specifica adresa de livrare – trebuie să bifați că doriți să introduceți date pentru un destinatar diferit. De asemenea, aveți posibilitatea de a lăsa un scurt comentariu sub formă de text liber la comanda dumneavoastră.

Magazinul oferă 3 metode posibile de plată:

1. Ramburs la Livrare (Serviciu de trimitere contra ramburs): la primirea bunurilor, Clientul achită suma curierului. Toate costurile aferente serviciului de ramburs sunt suportate de Magazin. Plata se efectuează la alegerea clientului: în numerar sau cu card bancar, în cazul în care curierul dispune de un dispozitiv POS funcțional. Dacă firma de curierat este licențiată pentru a furniza serviciul de mandat poștal, curierul eliberează o chitanță pentru plata efectuată, care are valabilitatea unei chitanțe fiscale în ceea ce privește garanția, dreptul de retur și reclamațiile pentru produsele achiziționate.

2. Prin Transfer Bancar: datele necesare Clientului pentru efectuarea plății îi vor fi indicate înainte de finalizarea comenzii, precum și în e-mailul de confirmare a acesteia, pe care îl va primi.

3. Cu Card Bancar: la finalizarea comenzii în Magazin, Clientul va fi redirecționat către site-ul furnizorului de servicii de plată, unde va putea plăti cu un card de credit sau de debit.

La finalizarea procedurii de mai sus – indiferent de oricare dintre cele trei modalități și de metoda de plată aleasă – Clientului i se va solicita acordul și acceptarea Termenilor și Condițiilor Generale și a Politicii de Protecție a Datelor cu Caracter Personal.

Art. 5. (2). Pentru claritate: apăsarea butonului „Finalizează comanda” finalizează procesul de plasare a comenzii de achiziție a bunurilor din magazinul online.

Art. 5. (3). Dacă se indică o adresă și/sau un număr de telefon incomplet, neadevărat sau incorect la plasarea comenzii, aceasta se consideră invalidă, iar Societății nu-i revine obligația de a o executa.

Art. 5. (4). Comanda produce efecte între părți după verificarea disponibilității bunului solicitat pentru achiziție și după confirmarea validității acesteia la numărul de telefon de contact indicat de Client sau prin trimiterea unui mesaj la adresa sa de e-mail de corespondență.

Art. 6. (1). Toate prețurile din magazinul online sunt exprimate în lei românești (RON), cu TVA inclus.

Art. 6. (2). Prețurile indicate în magazinul online pentru produsele individuale sunt pentru o singură unitate și nu includ costurile de livrare. Prețurile și termenele de livrare sunt disponibile pentru Client pe pagina „Livrare - prețuri și termene”.

Art. 6. (3). Prețul de vânzare datorat de Client este cel indicat în oferta de cumpărare a produsului la momentul plasării cererii de cumpărare a acestuia în modul descris la Art. 5.

Art. 7. (1). Prețul de vânzare al produsului achiziționat de Client, precum și costurile poștale sau de transport, neincluse în acest preț, și costurile de livrare sunt achitate de Client sau de o terță persoană în numele acestuia în numerar, prin transfer bancar în contul indicat de Societate, cu card de credit sau de debit, electronic sau prin orice alt mod specificat pe pagina de internet a magazinului online, precum și ramburs la livrarea produsului (produselor) de către curier, la adresa clientului indicată în cerere.

Art. 7. (2). În cazul în care Clientul alege plata ramburs la livrare, acesta se obligă să achite prețul de vânzare al produsului achiziționat, precum și costurile poștale sau de transport, neincluse în acest preț, aferente livrării acestuia în ziua livrării produsului de către curier, la adresa indicată de Client în cerere.

Art. 8. (1). Produsul solicitat pentru achiziționare se livrează la adresa de livrare indicată de Client, în condițiile descrise în prezentele Condiții de utilizare și pe pagina „Livrare - prețuri și termene”.

Art. 8. (2). Societatea depune eforturi pentru a livra produsele solicitate spre achiziție în cel mai scurt timp posibil, dar stabilește un termen limită de livrare de 14 zile calendaristice pentru adresele de pe teritoriul României, calculat de la data e-mailului de confirmare a comenzilor cu plată ramburs și cu card bancar la plasarea comenzii. Pentru comenzile cu plată prin transfer bancar, termenul este de 14 zile calendaristice, calculat de la data intrării plății în contul bancar al Societății. Acest termen nu se aplică livrării produselor care sunt afișate în magazin cu statutul „La comandă” și pentru care este anunțat un termen individual de livrare.

Art. 8. (3). Termenul de livrare pentru comenzile pentru care este specificată plata prin transfer bancar începe să curgă din momentul primirii plății în contul Societății. După primirea unei astfel de cereri, Societatea rezervă produsele comandate pentru Client pe o perioadă de 4 zile lucrătoare. Dacă după expirarea acestui termen plata integrală a comenzii nu este înregistrată în contul Societății, Societatea anulează rezervarea produselor. În cazul în care Societatea primește plata după acest termen, produsele comandate și plătite vor fi livrate Clientului, iar dacă stocul produselor comandate s-a epuizat între timp, Societatea va restitui în contul Clientului suma plătită de acesta.

Art. 8. (4). Produsul este livrat ambalat corespunzător, în funcție de tipul acestuia și de modalitatea de transport.

Art. 9.1. Produsele vândute de „Netek Online” EOOD în magazinul online beneficiază de garanție legală de conformitate a bunurilor cu contractul de vânzare la distanță, în conformitate cu articolele 9-14 din OUG 140/2021.

Art. 9.2. Majoritatea produselor din magazinul online sunt vândute cu o garanție comercială de 5 și 10 ani. Tipul de garanție al fiecărui produs – garanție legală de 2 ani, garanție comercială de 5 ani sau garanție comercială de 10 ani – este vizibil pe pagina produsului, în imediata vecinătate a prețului produsului.

Garanția comercială nu este suplimentară față de garanția legală. Un produs cu 5 ani garanție comercială are o perioadă totală de garanție de 5 ani: 2 ani garanție legală și 3 ani garanție comercială suplimentară. Un produs cu 10 ani garanție comercială are o perioadă totală de garanție de 10 ani: 2 ani garanție legală și 8 ani garanție comercială suplimentară.

Condițiile de obținere a garanției comerciale, motivele de invocare a acesteia și limitările privind invocarea acesteia sunt descrise în detaliu pe pagina „Garanție”. Atunci când pentru un anumit produs există limitări specifice privind acordarea garanției comerciale, imaginea garanției comerciale de pe pagina produsului are o steluță, iar descrierea limitărilor poate fi găsită în secțiunea „Specificații” a produsului.

Garanția comercială nu afectează drepturile consumatorilor care decurg din garanția conform articolelor 9-14 din OUG 140/2021. Independent de garanția comercială, vânzătorul răspunde pentru lipsa de conformitate a bunurilor de consum cu contractul de vânzare, conform garanției prevăzute la articolele 9-14 din OUG 140/2021. Această dispoziție se aplică numai consumatorilor în sensul articolului 2.2 din OG21/1992.

Art. 10. (1). Produsul este predat Clientului sau unei terțe persoane indicate de acesta (la plasarea comenzii sau ulterior).

Art. 10. (2). La predarea produsului, Clientul sau terța persoană menționată la alin. 1 semnează documentele însoțitoare.

Art. 10. (3). În cazul în care Clientul nu este găsit în termenul de livrare la adresa indicată de acesta sau nu este asigurat accesul și condițiile de predare a produsului în acest termen, Societatea este eliberată de obligația sa de a livra produsul solicitat spre achiziționare. Clientul poate confirma în mod expres dorința sa de a primi produsul și după expirarea termenului de livrare, în care nu a fost găsit la adresă, asumându-și toate costurile de livrare. În acest caz, începe să curgă un nou termen de livrare conform condițiilor Art. 8, alin. 1.

Art. 11. (1). Clientul are dreptul să verifice conținutul coletului său înainte de a-l accepta și, respectiv, are dreptul să refuze acceptarea acestuia în cazul în care, la verificare, constată că:

(1) produsul livrat nu corespunde în mod evident cu cel solicitat de Client și acest lucru poate fi constatat printr-o verificare obișnuită;

(2) în timpul transportului, produsul sau ambalajul acestuia a fost deteriorat, fapt certificat prin semnarea unui proces-verbal de deteriorare a produsului de către curier și Client;

(3) produsul comandat nu a fost livrat în termenul expres agreat sau, în lipsa unui astfel de termen, nu a fost livrat în termen de 14 zile calendaristice, calculate de la data e-mailului de confirmare a comenzilor cu plată ramburs și cu card bancar la momentul comenzii, și calculate de la data intrării plății în contul nostru bancar pentru comenzile cu plată prin transfer bancar.

În aceste trei cazuri, Vânzătorul este obligat să restituie în contul Clientului valoarea achiziției sale, inclusiv costurile de livrare, dacă există. În cazul în care Clientul refuză un colet cu plata ramburs (care nu a fost achitat la momentul refuzului coletului), Vânzătorul nu datorează nicio sumă Clientului.

NOTĂ: Vă rugăm să rețineți însă că nu puteți refuza primirea, din niciun motiv, doar a unei părți din coletul dumneavoastră. În cazul în care constatați o deteriorare parțială sau o neconcordanță între ceea ce ați comandat și ceea ce am livrat, trebuie să alegeți între a refuza să acceptați întregul colet sau a-l accepta în întregime (și a-l plăti integral, dacă l-ați comandat cu ramburs). În cazul în care alegeți a doua variantă, trebuie să ne contactați pentru a ne comunica ce doriți să facem, pe cheltuiala noastră, cu produsul neconform: să ni-l returnați și noi să vă returnăm banii sau să ni-l returnați și noi să vă livrăm produsul comandat de dumneavoastră.

Art. 11. (2). În cazul în care Clientul constată neconcordanțe după primirea și plata coletului, are dreptul să solicite returnarea acestuia și rambursarea integrală a prețului plătit de acesta, atunci când:

(1) Prețul plătit nu corespunde prețului datorat conform e-mailului de confirmare a comenzii de la Vânzător.

(2) Atunci când Clientul descoperă o neconcordanță între produsul comandat și cel livrat, pe care nu a putut-o constata la momentul livrării. Într-un astfel de caz, Vânzătorul se obligă să înlocuiască produsul neconform în termen de două zile lucrătoare, calculat de la momentul în care Clientul îl contactează și depune reclamația.

În cele două cazuri menționate mai sus, costurile de returnare a produsului sunt suportate de Vânzător.

Art. 12. (1). Un Client care este consumator în sensul Ordonanței nr. 21/1992 are dreptul, fără a datora despăgubiri sau penalități și fără a fi nevoit să justifice decizia, de a se retrage din contractul încheiat pentru achiziționarea unui produs prin intermediul magazinului online. Pentru a-și exercita dreptul de retragere, consumatorul trebuie să notifice Societatea la adresele sau e-mailul de contact indicate, folosind formularul standard de retragere sau să își declare neechivoc, prin alt mijloc, decizia de a se retrage din contract în termen de 14 zile, calculat de la data acceptării bunurilor de către consumator sau de către o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de consumator. În cazurile care necesită rambursarea sumelor prin transfer bancar, Clienții trebuie să indice banca, numărul contului bancar și titularul contului bancar. Formularul standard de returnare a produselor este disponibil la sfârșitul fiecărei pagini a magazinului online. Consumatorii înregistrați, care au cumpărat din contul lor de utilizator, au la dispoziție o modalitate simplificată de a solicita retururi, care se găsește în secțiunea „Comenzile mele” din profilul lor.

Dreptul de retragere al consumatorului din contractul la distanță sau din contractul în afara spațiilor comerciale nu se aplică contractelor pentru livrarea de bunuri confecționate după specificațiile consumatorului sau clar personalizate; pentru livrarea de bunuri sigilate care au fost desigilate după livrare și nu pot fi returnate din motive legate de igienă sau protecția sănătății.

Atunci când consumatorul își exercită dreptul de retragere din contract și când comerciantul nu a oferit să preia el însuși bunurile, consumatorul trebuie să trimită sau să predea bunurile înapoi comerciantului sau unei persoane autorizate de acesta fără întârzieri nejustificate și nu mai târziu de 14 zile de la data la care consumatorul a comunicat comerciantului decizia sa de a se retrage din contract, trimițându-le către Societate la adresa: Bulgaria, Sofia 1836, bul. Vladimir Vazov N 39, Telefon de contact: +359 2 8691024.

Returnarea bunurilor se face pe cheltuiala Consumatorului, acesta plătind doar costurile directe de returnare a bunurilor. Bunurile trebuie returnate în ambalajul lor original.

Art. 12. (2). Clientul este obligat să păstreze bunurile primite, să le asigure calitatea și siguranța pe durata termenului prevăzut la alin. 1, inclusiv în ceea ce privește ambalajul acestora, purtând răspunderea pentru diminuarea valorii bunurilor conform Articolului 14.3 din OUG 34/2014.

Art. 12. (3). Compania este obligată să ramburseze Clientului integral sumele plătite de acesta nu mai târziu de 14 zile, calculate de la data la care Clientul și-a exercitat dreptul de retragere din contract, dar nu înainte ca bunurile să fie returnate Companiei și numai în cazurile în care Clientul a returnat bunurile în ambalajul original, după o examinare obișnuită – fără a le utiliza într-un mod diferit de cel necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și buna lor funcționare.

Art. 12. (4). Compania este obligată să ofere Clientului o valoare diminuată pentru rambursare în cazurile în care Clientul nu a returnat bunurile în ambalajul original și/sau le-a utilizat într-un mod diferit de cel necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și buna lor funcționare. Atunci când Clientul este de acord cu valoarea diminuată propusă pentru rambursare și furnizează instrucțiuni suficiente pentru efectuarea rambursării, Compania este obligată să-i ramburseze suma în termen de 14 zile.

Art. 13. (1). Compania se obligă: (1) să depună diligența necesară pentru îndeplinirea obligațiilor sale; (2) să transfere Clientului proprietatea asupra bunurilor solicitate pentru cumpărare; (3) să livreze la termen bunurile solicitate pentru cumpărare.

Art. 13. (2). Compania are dreptul: (1) să plaseze linkuri electronice către alte pagini de internet și reclame pentru vânzarea de bunuri și prestarea de servicii de către terți, inclusiv cele care indică către site-uri web aflate în afara controlului Companiei. (2) să trimită comunicări comerciale Clientului cu scopul de a oferi informații și reclame privind diverse bunuri și și/sau servicii, atunci când Clientul și-a dat consimțământul în acest sens.

Art. 13. (3). Compania nu este răspunzătoare dacă Clientul nu poate accesa serviciile din cauza unor probleme aflate în afara controlului Companiei (probleme hardware sau software, probleme cu conexiunile la internet etc.).

Art. 13. (4). Compania nu este răspunzătoare pentru nefurnizarea accesului la magazinul online, precum și pentru neprocesarea sau procesarea intempestivă a cererilor de cumpărare, în cazul apariției unor circumstanțe de forță majoră, evenimente fortuite, probleme în rețeaua globală Internet și în furnizarea de servicii aflate în afara controlului Companiei.

Art. 13. (5). Compania nu este răspunzătoare pentru daunele cauzate software-ului, hardware-ului sau echipamentelor de telecomunicații, sau pentru pierderea de date, rezultate din materiale sau resurse căutate, încărcate sau utilizate în orice alt mod prin intermediul magazinului online.

Art. 13. (7). Compania nu are obligația de a controla modul în care Clientul utilizează magazinul online.

Art. 14. (1). Clientul se obligă: să indice nume și prenume, număr de telefon exact și valid, adresă de livrare și adresă de poștă electronică pentru corespondență; să achite prețul bunurilor solicitate de el; să achite cheltuielile de livrare; să recepționeze bunurile; să depună toate diligențele pentru a-și păstra parola; să nu dezvăluie parola sa către terți și să notifice imediat Compania în cazul unui acces neautorizat la profilul său de client, precum și în cazul unei probabilități de un astfel de acces; să închidă sesiunea prin care a accesat profilul său de client; să nu transmită cereri fictive sau nevalide sau alte informații false.

Art. 14. (2). Clientul poartă întreaga responsabilitate pentru păstrarea parolei sale, precum și pentru toate acțiunile efectuate de el sau de o terță persoană prin utilizarea acesteia. Clientul are dreptul: la acces online la magazinul online, cu respectarea condițiilor și cerințelor de acces stabilite de Companie; să transmită cereri valide pentru bunuri; să efectueze corecții online ale datelor sale personale.

Art. 14. (3). Prin acceptarea prezentelor Termeni și Condiții Generale, Clientul este de acord să fie informat cu privire la promoțiile actuale și activitățile publicitare, atunci când și-a dat consimțământul în acest sens.

Art. 14. (4). Clientul se obligă, la utilizarea magazinului online: să respecte legislația română, prezentele Termeni și Condiții Generale, regulile de morală și bunele maniere; să nu încalce drepturi patrimoniale sau nepatrimoniale ale terților, inclusiv dreptul de proprietate intelectuală; să nu interfereze cu buna funcționare a sistemului; să nu împiedice procedura de identificare a altui Client; să nu efectueze acces în afara celui care i-a fost furnizat; să nu împiedice alți Clienți să utilizeze magazinul online și să nu utilizeze magazinul online într-un mod care provoacă refuzul serviciilor; să nu extragă prin mijloace tehnice sau în mod tehnic resurse informaționale sau părți din resurse informaționale, aparținând bazelor de date situate în magazinul online și astfel să nu creeze propria bază de date în format electronic sau de altă natură; să nu se prezinte ca o altă persoană (sau grup de persoane) sau reprezentant al unei persoane juridice pe care nu este autorizat să o reprezinte, sau să inducă în eroare terțe părți cu privire la identitatea sa sau apartenența sa la un anumit grup de persoane; să nu provoace instalarea de viruși sau sisteme de control la distanță, să perturbe funcționarea normală a celorlalți utilizatori ai internetului și a rețelelor asociate, să efectueze orice acțiuni care pot fi calificate drept infracțiune sau contravenție administrativă conform legislației române sau a altor legi aplicabile.

Чл. 14. (5). În cazul nerespectării obligațiilor prevăzute la alineatul precedent, Compania are dreptul, imediat și fără avertisment prealabil, să suspende accesul Clientului și al terților la profilul său de client, precum și dreptul la despăgubiri pentru toate daunele suferite și beneficiile nerealizate, care sunt o consecință directă și imediată a neîndeplinirii obligațiilor prevăzute la alineatul precedent de către Client. În aceste cazuri, Compania are dreptul să sesizeze organele de stat competente pentru constatarea încălcării respective.

II. POLITICA DE PROTECȚIE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL

ACESTĂ POLITICĂ este o parte integrantă a TERMENILOR ȘI CONDIȚIILOR GENERALE pentru utilizarea site-ului și vânzarea și livrarea de bunuri și servicii de către Companie prin magazinul online „Brabantia”, situat la www.brabantia.com.ro

Informații de contact pentru întrebări legate de protecția datelor cu caracter personal sau cu Responsabilul cu Protecția Datelor din cadrul Companiei:

Tel: +359 2 8691024; e-mail: dpo@keten.bg

Confidențialitatea și securitatea datelor cu caracter personal ale clienților noștri sunt de o importanță primordială pentru noi. În acest sens, am creat prezenta Politică de Confidențialitate și Protecție a Datelor cu Caracter Personal, care reglementează modul în care colectăm, utilizăm, stocăm, divulgăm și ștergem, sau, în general, „prelucrăm” datele dumneavoastră.

Datele dumneavoastră, furnizate la crearea unui cont, vor fi înregistrate într-o bază de date a Societății și, în acest sens, acordarea consimțământului la Termenii și Condițiile Generale, parte integrantă a cărora este prezenta Politică de Confidențialitate și Protecție a Datelor cu Caracter Personal, este considerată un consimțământ ca datele furnizate în contul dumneavoastră sau datele furnizate în alt mod pe site-ul nostru să fie prelucrate conform regulilor indicate mai jos.

Este important să știți că:

Înregistrându-vă pe site-ul nostru, sunteți de acord cu prezenta Politică și confirmați în mod expres că o acceptați. Este posibil să vi se solicite informații personale de fiecare dată când interacționați cu noi în vederea furnizării produselor și serviciilor noastre.

Doar cu respectarea prezentei Politici de Confidențialitate și Protecție a Datelor cu Caracter Personal și a tuturor prevederilor legale aplicabile, Operatorul și partenerii săi pot partaja aceste informații între ei și le pot utiliza.

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate exclusiv pe teritoriul Uniunii Europene și doar pentru perioada și în scopurile pentru care au fost furnizate.

Dacă nu doriți să prelucrăm Datele dumneavoastră cu Caracter Personal în modul descris în Politică, vă rugăm să nu ni le furnizați. Furnizarea Datelor cu Caracter Personal este voluntară, în vederea utilizării serviciilor site-ului nostru sau a accesării acestora. Eventualul dumneavoastră refuz de a furniza Datele cu Caracter Personal necesare pentru utilizarea serviciilor site-ului ar însemna doar refuzul de a utiliza serviciile respective, fără nicio consecință negativă pentru dumneavoastră.

În unele cazuri, prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal doar după consimțământul dumneavoastră prealabil scris. Consimțământul este un temei separat pentru prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în scopul prelucrării indicate în acesta.

Consimțămintele acordate pot fi retrase în orice moment. Retragerea consimțământului nu afectează executarea obligațiilor contractuale în vigoare. Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului dat înainte de retragerea acestuia.

În anumite cazuri, consimțământul dumneavoastră expres pentru prelucrarea Datelor cu Caracter Personal poate să nu fie necesar dacă există un alt temei legal, de exemplu: respectarea obligațiilor legale ale Operatorului; pentru îndeplinirea obligațiilor contractuale etc.

Dumneavoastră nu sunteți obligat/ă și noi nu vă cerem să vă înregistrați sau să furnizați informații de identificare personală (personale) pentru a vizualiza site-ul nostru sau pentru a accesa cea mai mare parte a conținutului acestuia.

Atunci când achiziționați bunuri ca oaspete (fără un cont înregistrat), datele furnizate de dumneavoastră sunt prelucrate doar în scopul executării comenzii specifice.

Organismul de control în ceea ce privește protecția Datelor cu Caracter Personal este: Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) – Bulevardul General Gheorghe Magheru nr. 28-30, Sector 1, București, România | Telefon: +40.318.059.211 | E-mail: anspdcp@dataprotection.ro | Website: https://www.dataprotection.ro/

Informațiile pe care le colectăm

În cazul în care ați ales să vă înregistrați pe site-ul nostru și/sau să utilizați serviciile și formularele de contact puse la dispoziție prin acesta, vi se solicită să furnizați anumite date cu caracter personal, incluzând, dar fără a se limita la, nume(le), număr de telefon, e-mail, adresă, modalitatea de comunicare preferată etc.

În cazurile în care este necesară emiterea anumitor documente, cum ar fi o factură, este posibil să vi se solicite și date suplimentare, conform cerințelor legislației.

Datele persoanelor minore

Serviciile oferite de site sunt destinate persoanelor care au împlinit vârsta de 18 ani.

Pentru înregistrarea și/sau furnizarea serviciilor site-ului, inclusiv vânzarea de bunuri către persoane sub 18 ani, este necesară obținerea consimțământului expres, respectiv confirmarea din partea persoanei care exercită răspunderea părintească (părinte sau tutore) pentru copil. Dacă, în ciuda acestui fapt, utilizați site-ul nostru fără o astfel de autorizație sau consimțământ, ascundeți informații importante de la noi și ne induceți în eroare. În acest caz, Operatorul nu poartă răspundere pentru niciun fel de circumstanțe sau evenimente apărute ca urmare a acestei induceri în eroare din partea dumneavoastră.

Dacă descoperim că am colectat informații personale ale unui copil sub vârsta de 18 ani, vom lua măsuri pentru a șterge informațiile cât mai curând posibil.

Cum și de ce utilizăm datele dumneavoastră cu caracter personal

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe baza consimțământului dumneavoastră expres, sau

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pentru a ne îndeplini obligațiile noastre în calitate de parte la un contract de vânzare de bunuri sau servicii. Este posibil să le utilizăm periodic pentru a vă trimite mesaje importante, cum ar fi notificări privind solicitările dumneavoastră legate de comenzi specifice, modificări ale Termenilor și Condițiilor Generale și/sau alte reglementări și circumstanțe.

Prelucrăm datele dumneavoastră cu caracter personal pentru îndeplinirea obligațiilor noastre legale; pentru interesele legitime ale operatorului sau ale unei terțe părți, atunci când acestea prevalează asupra intereselor sau drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei vizate.

În cazul în care v-ați dat consimțământul, prelucrăm datele dumneavoastră pentru a vă informa despre promoții și activități publicitare curente, consimțământ pe care îl puteți retrage oricând.

Când și de ce partajăm datele cu caracter personal cu terțe părți

Oferim datele dumneavoastră cu caracter personal terților, având ca scop principal să vă oferim un serviciu calitativ, rapid și complet pentru produsele și serviciile pe care vi le propunem. Nu furnizăm datele dumneavoastră cu caracter personal terților înainte de a ne asigura că au fost luate toate măsurile tehnice și organizaționale pentru protejarea acestor date, străduindu-ne să exercităm un control strict asupra îndeplinirii acestui scop.

Furnizăm date cu caracter personal următoarelor categorii de destinatari (operatori și/sau persoane împuternicite de prelucrare a datelor cu caracter personal):

Persoane care prelucrează date în numele Societății:

Operatorii poștali și de curierat, în vederea expedierii coletelor care conțin bunuri, contracte, acte adiționale și alte documente, și necesitatea verificării identității la livrarea acestora;

Reprezentanți comerciali, distribuitori și subcontractori ai Societății, care acționează ca reprezentanți ai societății în oferirea și vânzarea de produse și servicii;

Persoane angajate pe bază de contract civil de către Societate, care sprijină procesele de vânzare, livrare etc.; către o persoană împuternicită de prelucrare a datelor cu caracter personal (persoană fizică sau juridică care, în baza unui contract, prelucrează datele cu caracter personal în numele operatorului și la instrucțiunile sau dispoziția acestuia)

firmă de contabilitate; companie IT care menține sistemul informațional; avocați și cabinete de avocatură și alții;

Parteneri de afaceri – în scopuri de marketing direct, promoții comune, produse și servicii, atunci când ați acordat consimțământul expres ca datele dumneavoastră să fie utilizate în astfel de scopuri.

Persoane care prelucrează datele în nume propriu:

Organe, instituții și persoane cărora suntem obligați să le furnizăm date cu caracter personal în temeiul legislației în vigoare.

Cum protejăm datele dumneavoastră cu caracter personal

Pentru a asigura o protecție adecvată a datelor Societății și ale clienților săi, aplicăm măsurile organizatorice și tehnice necesare, prevăzute în LEGEA nr. 190 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679, REGULAMENTUL (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) și altele.

În cadrul Societății au fost create reguli și structuri pentru prevenirea abuzurilor și a breșelor de securitate în ceea ce privește protecția datelor dumneavoastră.

Pentru o securitate maximă în prelucrarea, transferul și stocarea datelor dumneavoastră, putem utiliza mecanisme suplimentare de protecție, cum ar fi criptarea, pseudonimizarea etc.

 

Când ștergem datele dumneavoastră cu caracter personal

Vom stoca și prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pentru o perioadă necesară îndeplinirii scopului specific pentru care sunt prelucrate, după care acestea vor fi șterse, cu excepția cazului în care un act normativ impune stocarea și prelucrarea lor pentru o perioadă mai lungă.

Datele dumneavoastră cu caracter personal nu vor fi șterse dacă sunt necesare pentru soluționarea unei proceduri judiciare, administrative sau a unei proceduri de examinare a unei reclamații din partea dumneavoastră adresate nouă.

NOTĂ: Dacă doriți să vă retrageți consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, să solicitați o corecție, să vă opuneți prelucrării acestora sau să cereți ștergerea datelor dumneavoastră („dreptul de a fi uitat”), trebuie să trimiteți o cerere în acest sens prin e-mail la adresa electronică de contact menționată mai sus pentru întrebări legate de protecția datelor cu caracter personal.

Pentru a evita posibilele abuzuri, solicitările de mai sus vor fi luate în considerare doar dacă sunt trimise de pe adresa de e-mail utilizată pentru înregistrarea contului, rezervându-ne dreptul de a solicita date suplimentare pentru stabilirea identității persoanei care a trimis cererea și a persoanei vizate la care se referă datele.

Solicitările privind datele cu caracter personal vor primi răspuns în termen de o lună, iar în cazul necesității prelungirii acestui termen, veți fi informat cu privire la prelungire și la motivele care au condus la această întârziere. Putem refuza să prelucrăm solicitări care se repetă în mod nejustificat sau care pun în pericol confidențialitatea altor utilizatori.

Politica privind Modulele Cookie

Modulele cookie (sau „cookie-urile”) sunt fișiere mici cu informații care sunt stocate în browserul dumneavoastră de internet sau pe hard disk atunci când vizitați site-ul. Scopul principal al cookie-urilor este de a face utilizatorul recognoscibil atunci când revine pe site. Unele cookie-uri au și o aplicație mai specifică, cum ar fi memorarea comportamentului utilizatorului pe site și facilitarea utilizării site-ului de către acesta. Puteți găsi mai multe informații despre cum funcționează cookie-urile pe internet.

Noi utilizăm cookie-uri pe acest site în principal pentru a facilita utilizarea acestuia. Cookie-urile ne permit să îmbunătățim site-ul, astfel încât să conțină informații cât mai utile pentru dumneavoastră. Puteți configura browserul dumneavoastră de internet astfel încât să nu salveze cookie-uri sau să le ștergeți pe cele deja salvate. Dacă doriți să beneficiați de aceste funcționalități, trebuie să utilizați setările browserului dumneavoastră de internet.

Nu ne asumăm responsabilitatea dacă browserul dumneavoastră de internet nu suportă funcțiile de control al utilizării, de refuz al salvării sau de ștergere a modulelor cookie salvate.

III. Alte dispoziții

„Netek Online” EOOD se angajează să furnizeze serviciile pe site în modul în care sunt prezentate. Toate informațiile despre bunuri și servicii prezentate pe site, incluzând, dar fără a se limita la, design, disponibilități, prețuri și altele, sunt valabile exclusiv la momentul prezentării lor, Societatea rezervându-și dreptul de a le modifica în orice moment.

Forma scrisă se consideră respectată prin trimiterea unui e-mail, apăsarea unui buton electronic pe o pagină cu conținut completat de Client și alte mijloace și metode similare, în măsura în care declarația este înregistrată tehnic într-un mod care permite reproducerea sa.

Drepturile de proprietate intelectuală asupra tuturor elementelor și resurselor, situate pe site-ul de comerț electronic al magazinului online (inclusiv bazele de date disponibile), fac obiectul protecției conform Legii nr. 8 din 14 martie 1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, aparțin Societății sau persoanei indicate corespunzător care a cedat dreptul de utilizare Societății, și nu pot fi utilizate cu încălcarea legislației în vigoare.

„Netek Online” EOOD poate modifica și actualiza periodic prezentele Termeni și Condiții Generale, inclusiv în ceea ce privește politica de protecție a datelor cu caracter personal. La modificarea Site-ului, Termenii și Condițiile Generale actualizate vor fi publicate, iar utilizatorilor înregistrați li se poate trimite o notificare suplimentară în acest sens.

Toate disputele dintre părți se soluționează în spirit de înțelegere și bună-credință. În cazul în care nu se ajunge la un acord, toate litigiile nerezolvate, rezultate din contractul dintre părți sau referitoare la acesta, inclusiv litigiile rezultate din sau referitoare la interpretarea, nevalabilitatea, executarea sau încetarea acestuia, precum și litigiile pentru completarea lacunelor din contract sau adaptarea acestuia la circumstanțe noi, vor fi soluționate pe cale judiciară de către instanța competentă.

Prezenții Termeni și Condiții de Utilizare sunt în vigoare de la 01 august 2025.